Informatii Utile

Chip Tuning sau ECU tuning (denumirea moderna), reprezinta recalibrarea softului din unitatea de management a motorului (ECU) cu scopul obtinerii de performante superioare sau de e putea elimina corespunzatoar anumite componente fizice de pe autovehicul, cum ar fi dpf, egr, etc.

 Operatiunea se poate face prin doua metode:

boot mode1. Conexiune la ECU prin portul de diagnoza OBD2.

2. Conexiune directa la ECU. Aceasta metoda se foloseste cand nu este posibilia conexiunea la ECU prin portul OBD2 si presupune inlaturarea acestuia de pe autoturism si deschiderea lui pentru citire/scriere prin conectare directa pe placa de baza.  Nu se lipeste si nu se dezlipeste nimic de pe placa de baza ca in cazul chiptuning-ului clasic.

Denumiri similare pentru ECU Tuning: Chip Tuning, Remapare, Resoftare, ECU Remap.

BPS-alb-transparentStage 1 este optimizarea software care ofera o crestere minima de putere si cuplu, de aproximativ 15-20%. Se adreseaza conducatorilor auto care nu doresc performante deosebite, dar care vor un plus de dinamica de la autoturismul lor.

Stage 2 este optimizarea software care ofera o crestere remarcabila de putere si cuplu, de aproximativ 25%, sau chiar 35% in cazul anumitor motorizari. Se adreseaza in principal conducatorilor cu un stil sportiv de condus (dar nu numai) si care doresc performante mult superioare fata de cele standard.

BPS-alb-transparentOptiunea Stage 2 de la BPS Tuning nu implica nicio modificare de ordin fizic asupra autoturismului, cresterea de putere se obtine exclusiv din soft. De exemplu, NU este necesara modificarea evacuarii, sau anularea filtrului de particule, etc.
ecotuningEco Tuning se adreseaza motorizarilor turbo-diesel si reprezinta optimizarea software prin care se urmareste exclusiv scaderea consumului de carburant. Nu se reduc valorile standard de putere si cuplu.  Scaderea de consum este de aproximativ 10-15%, in functie de stilul de condus.
BPS-alb-transparent

Cresterea de putere pentru motoarele cu inductie fortata de aer (turbocompresor) ajunge pana la 30%.

La motorizarile aspirate cresterea de putere este de maxim 10%.

BPS-alb-transparentSub nicio forma nu creste consumul! Din contra, consumul de carburant poate scadea in urma resoftarii, presupunand ca stilul de condus ramane acelasi. Explicatia consta in faptul ca randamentul motorului creste, masina ajungand mult mai repede la vitezele de rulare normale, in special in circulatia urbana.
bmw_biturbo0142Cresterile de putere pe care le oferim sunt calculate pentru fiecare producator in parte astfel incat sa nu fie afectata fiabilitatea componentelor mecanice, nici chiar pe termen lung. Valorile cresterilor de putere le gasiti folosind modulul de cautare selectand marca, modelul si motorizarea autovehiculului dumneavoastra.

De asemenea, autovehiculele au setari conservatoare din fabrica, astfel incat sa functioneze optim in diferite regiuni de pe glob, atat la temperaturi pozitive extreme cat si la temperaturi negative extreme. Nu in ultimul rand, producatorii iau in calcul si faptul ca uneori se foloseste un combustibil de slaba calitate sau faptul ca intretinerea masinii nu este perfecta (nu se respecta intervalele de service, de schimb ulei, consumabile, etc).  De aici rezulta din nou setarea conservatoarea a masinilor de serie.

6HP19 (1)Inconcluzie, in Romania unde avem un climat temperat iar intretinerea autoturismelor se face cu strictete, chip tuning-ul nu afecteaza sub nicio forma fiabilitatea autoturismelor.

BPS-alb-transparentMajoritatea acestor abrevieri (prescurtari) provin din limba engleza, astfel:
  • ECU – Electronic Control Unit: calclulatorul de management al motorului.
  • DPF/FAP – Diesel Particular Filter: filtrul de particule.
  • DPF/FAP OFF – eliminare filtrul de particule
  • EGR – Exhaust Gas Recilculation: supapa de recirculare a gazelor de evacuare.
  • VMAX – viteza maxima a autoturismului
  • SCR – Selective Catalitic Reduction: sistem avansat de control al emisiilor de noxe care injecteaza un lichid in sistemul de evacuare.

BPS-alb-transparentOperatiunea de citire, modificare si scriere a softului dureaza aproximativ 1 ora cand este posibila conexiunea la ECU prin portul de diagnoza OBD2.

In functie de model, timpul de lucru poate ajunge pana la 3 ore in situatia in care este necesara conexiunea directa la ECU.

BPS-alb-transparentVarianta originala de software se salveaza si se pastreaza nemodificata, astfel incat se poate reveni la ea oricand, fara niciun cost.

La cerere, se poate trimite si pe mail proprietarului autoturismului.

BPS-alb-transparentNu exista un raspuns concret la aceasta intrebare. In functie de producatorul autoturismului, softul modificat poate fi sau nu detectat de aparatura de care dispune reparatorul autorizat de producator. Pentru detalii cu privire la reparatorii capabili, din punct de vedere tehnic, sa identifice softul modificat va rugam sa ne contactati.

O solutie ar fi revenirea la softul original inainte de vizita la service, operatiune care nu implica niciun cost pentru clientii nostri.

.

Back to top