Chip Tuning sau ECU tuning (denumirea moderna), reprezinta recalibrarea softului din unitatea de management a motorului (ECU) cu scopul obtinerii de performante superioare sau de a putea elimina corespunzator anumite componente fizice de pe autovehicul, cum ar fi dpf, egr, etc.
Operatiunea se poate face prin doua metode:
1. Conexiune la ECU prin portul de diagnoza OBD2.
2. Conexiune directa la ECU. Aceasta metoda se foloseste cand nu este posibilia conexiunea la ECU prin portul OBD2 si presupune inlaturarea acestuia de pe autoturism si deschiderea lui pentru citire/scriere prin conectare directa pe placa de baza. Nu se lipeste si nu se dezlipeste nimic de pe placa de baza ca in cazul chiptuning-ului clasic.
Denumiri similare pentru ECU Tuning: Chip Tuning, Remapare, Resoftare, ECU Remap.

Stage 2 este optimizarea software care ofera o crestere remarcabila de putere si cuplu, de aproximativ 25%, sau chiar 35% in cazul anumitor motorizari. Se adreseaza in principal conducatorilor cu un stil sportiv de condus (dar nu numai) si care doresc performante mult superioare fata de cele standard.



Cresterea de putere pentru motoarele cu inductie fortata de aer (turbocompresor) ajunge pana la 30%.
La motorizarile aspirate cresterea de putere este de maxim 10%.


De asemenea, autovehiculele au setari conservatoare din fabrica, astfel incat sa functioneze optim in diferite regiuni de pe glob, atat la temperaturi pozitive extreme cat si la temperaturi negative extreme. Nu in ultimul rand, producatorii iau in calcul si faptul ca uneori se foloseste un combustibil de slaba calitate sau faptul ca intretinerea masinii nu este perfecta (nu se respecta intervalele de service, de schimb ulei, consumabile, etc). De aici rezulta din nou setarea conservatoarea a masinilor de serie.
Inconcluzie, in Romania unde avem un climat temperat iar intretinerea autoturismelor se face cu strictete, chip tuning-ul nu afecteaza sub nicio forma fiabilitatea autoturismelor.

- ECU – Engine Control Unit: calculatorul de management al motorului.
- TCU – Transmission Control Unit: calculatorul de management al cutiei de viteze automata
- DPF/FAP – Diesel Particular Filter: filtrul de particule.
- DPF/FAP OFF – eliminare filtrul de particule
- EGR – Exhaust Gas Recilculation: supapa de recirculare a gazelor de evacuare.
- VMAX – viteza maxima a autoturismului
- SCR – Selective Catalitic Reduction: sistem avansat de control al emisiilor de noxe care injecteaza un lichid in sistemul de evacuare.

In functie de model, timpul de lucru poate ajunge pana la 3 ore in situatia in care este necesara conexiunea directa la ECU.

La cerere, se poate trimite si pe mail proprietarului autoturismului.

O solutie ar fi revenirea la softul original inainte de vizita la service, operatiune care nu implica niciun cost pentru clientii nostri.
.